Återvinningshelgen

Kund: El-kretsen Uppdrag: Alla som sätter elprodukter på marknaden är skyldiga att omhänderta uttjänta produkter för återvinning. För att möta sitt detta ansvar bildade näringslivet 2001 El-Kretsen. El-Kretsen har ett rikstäckande insamlingssystem i samarbete med landets kommuner. Hill+Knowltons Strategies är El-Kretsens helhetsleverantör av kommunikationstjänster. Bland annat tog H+K Strategies fram konceptet för Återvinningshelgen 2013, Sveriges…

Caught by [UMEÅ]

Kund: Visit Sweden - Umeå Uppdrag: I samarbete med bland andra Visit Sweden och ICEHOTEL byggdes en upplevelseplats upp i de utvalda städerna, med inslag från Umeå och Sverige för att fånga alla sinnen. I och kring denna plats blandades matupplevelser med musikframträdanden, spännande kulturutbyten och filmvisningar. Miljöer byggdes upp där besökaren kunde bli inspirerad…

Projekt: The Natalia Project

Kund: Civil Rights Defenders Reklambyrå: RBK Uppdrag: Natalia Estemirova stod upp för mänskliga rättigheter, hon mördades 2009. Ur viljan att skydda hjältar som varje dag riskerar sina liv för sina egna och andra människors rättigheter, föddes The Natalia Project. Natalia Projects överfallslarm bärs som ett armband av den som behöver skydd. I händelse av ett…

Mer tid för lärande

Kund: Svenska Läromedel Uppdrag: Branschorganisationen Svenska Läromedel ville rikta fokus mot en av de viktigaste faktorerna för en fungerande skola - mötet mellan elev och lärare. Idag får lärare för lite tid till denna kärnuppgift. Hill+Knowlton Strategies har hjälpt branschorganisationen Svenska Läromedel att sjösätta kampanjen Mer tid för lärande som ett nyttigt inlägg i utbildningsdebatten.…