San Miguel

Kund: San Miguel Uppdrag: San Miguel valde Hill+Knowlton Strategies som byråpartner för att utföra den svenska delen i deras europeiska Suitcase tour. Målet för kampanjen var att skapa buzz och höja medvetenheten kring San Miguels nya image med kampanjen Exploring The World. Vi skapade en monter på Stockholms Centralstation under en helg i mars 2016…

Återvinningshelgen

Kund: El-kretsen Uppdrag: Alla som sätter elprodukter på marknaden är skyldiga att omhänderta uttjänta produkter för återvinning. För att möta sitt detta ansvar bildade näringslivet 2001 El-Kretsen. El-Kretsen har ett rikstäckande insamlingssystem i samarbete med landets kommuner. Hill+Knowltons Strategies är El-Kretsens helhetsleverantör av kommunikationstjänster. Bland annat tog H+K Strategies fram konceptet för Återvinningshelgen 2013, Sveriges…

Caught by [UMEÅ]

Kund: Visit Sweden - Umeå Uppdrag: I samarbete med bland andra Visit Sweden och ICEHOTEL byggdes en upplevelseplats upp i de utvalda städerna, med inslag från Umeå och Sverige för att fånga alla sinnen. I och kring denna plats blandades matupplevelser med musikframträdanden, spännande kulturutbyten och filmvisningar. Miljöer byggdes upp där besökaren kunde bli inspirerad…

Projekt: The Natalia Project

Kund: Civil Rights Defenders Reklambyrå: RBK Uppdrag: Natalia Estemirova stod upp för mänskliga rättigheter, hon mördades 2009. Ur viljan att skydda hjältar som varje dag riskerar sina liv för sina egna och andra människors rättigheter, föddes The Natalia Project. Natalia Projects överfallslarm bärs som ett armband av den som behöver skydd. I händelse av ett…